Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

opony letnie - co myślicie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • W maju bieżącego roku kupowałem opony letnie i opisywałem w tym wątku moje ustalenia w trakcie wybierania, a na koniec kupiłem opony Uniroyal RainExpert (strony 102-104 tego wątku). Zatem pod koniec sezonu nadszedł czas, aby się z Wami podzielić wrażeniami z użytkowania tych opon:
    Nie jestem ekspertem od opon i jeżdżę raczej spokojnie, więc nie powiem Wam nic na temat zachowania tych opon przy bardzo agresywnej jeździe itp.
    Natomiast tak ogólnie jestem z nich bardzo zadowolony. Potwierdziło się to, co mnie skłoniło do ich zakupu - zjawisko aquaplaningu w ich przypadku nigdy nie wystąpiło. W lecie jechałem dwa razy dłuższą trasę (po kilka godzin) po autostradach niemieckich w bardzo intensywnym i trwającym niemal przez całą trasę deszczu, z prędkością 140-150 km/h przez większość czasu, przy czym zwalniałem ze 150 km/h do 140 km/h lub czasem trochę mniej, gdy deszcz był tak intensywny, że wycieraczki nie nadążały zbierać i miałem ograniczoną widoczność (lub gdy było ograniczenie prędkości, ale na tamtej trasie w tym największym deszczu akurat nie było ograniczeń przez większość trasy). Przez cały ten czas nie zauważyłem zjawiska aquaplaningu i ani razu nie miałem wrażenia utraty kontroli nad pojazdem.
    Nie potwierdziło się to, co w niektórych opiniach na temat tego modelu niektórzy pisali, że potrafi samochód znienacka znieść na bok na prostej drodze, tak jakby opony "łapały" inny kierunek. Być może się to nie potwierdziło, bo z zasady zawsze trzymam kierownicę i nie mogła ona sobie tak po prostu odskoczyć. Ale też nie przypominam sobie, abym kiedyś coś takiego trzymając kierownicę odczuł, że kierownica sama chce na prostej drodze skręcić.

    Teraz się zastanawiam nad wyborem nowych opon zimowych, więc proszę Was w wątku o oponach zimowych o poradę. W opiniach o oponach zimowych Uniroyala, które czytałem na pewnym portalu, również się zdarzyły jakieś pojedyncze opinie, że potrafią one same skręcić na prostej drodze, więc jeśli ktoś z Was może to potwierdzić, to byłby to argument przeciwko nim. Choć w przypadku opon letnich to się nie potwierdziło, więc pewnie w przypadku zimowych będzie tak samo.

    Komentarz


    • Witam w wątku letnim
      W zeszłym tygodniu zwaliłem letnie kapcie. Sporo ostatnio jeżdżę i tak: przód po 2 latach zjechany do samych znaczników, tył jeszcze na rok styknie, ale tylko dla tego że mam je dopiero rok :diabelski_usmiech Jeździłem do tej pory na ContiEcoContact3 (na takich samych auto wyszło z fabryki), ale może podpowiedzielibyście coś trwalszego?

      Przeglądałem testy ADAC pod względem trwałości opon i nie wiem co mam myśleć o tych testach, przykładowo opona Dunlop SP Sport Fastresponse w rozmiarze 195/65R15 wypada słabo pod względem ścieralności
      Sommerreifen Test 2024: Alle Reifengrößen im Überblick
      ale ta sama opona w sąsiednim rozmiarze 205/55R16 pod tym względem ma bardzo dobry wynik
      50 Sommerreifen der Dimension 205/55 R16 V im Test | ADAC
      :roll:

      Oczywiście przyczepność też gra dużą rolę, ale może znajdę jakąś oponę, która wytrzyma u mnie 3 sezony?
      Pomożecie?

      Komentarz


      • piori, Sorki ale myślałem dotychczas że trwałość opony mierzy się raczej w przejechanych kkm a nie sezonach :diabelski_usmiech



        CB Harry II ASC + Triflex

        Pozdrawiam Mirek!!

        Komentarz


        • piori, nie znajdziesz. Albo przyczepność, albo trwałość :wink:

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz


          • piori, jeżeli masz silnik 1.9TDI ASZ to raczej ciężko będzie o coś trwalszego jak ECO3. Raczej bym poszedł w lżejsze buty do auta.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz


            • Zamieszczone przez eaglemirek
              piori, Sorki ale myślałem dotychczas że trwałość opony mierzy się raczej w przejechanych kkm a nie sezonach :diabelski_usmiech
              W sumie to chyba nie ma uniwersalnej miary dla zużycia opon, jeden upala gumę pod dyskoteką w sąsiedniej wsi, inny jeździ oszczędnie i delikatnie i opony prędzej zaczną próchnieć niż się zetrą. Wiadomo, inaczej guma zużywa się jeżdżąc 70km/h, a inaczej na takim samym odcinku z prędkością 200km/h. Ja jeżdżę raczej dynamicznie, na wspomnianych Conti przejechałem przez 2 sezony letnie jakieś 60 - 70 kkm (teraz będę sobie zapisywał przebiegi :P ) i przód jest na "0".
              Może ktoś ma porównanie pod względem trwałości wspomnianych continentali z jakimiś innymi oponkami?
              Zamieszczone przez AdamB
              piori, jeżeli masz silnik 1.9TDI ASZ to raczej ciężko będzie o coś trwalszego jak ECO3. Raczej bym poszedł w lżejsze buty do auta.
              Do piątku jeździłem w trampkach, ale jak wysiadłem na środku topniejącego jeziora pod Auchan to pomyślałem, że chyba nie tylko autko musi zmieniać kapcie na zimę :P
              A poważnie to roczny tył też znacznie się zjechał przez sezon, a mam tylko FWD, więc doszedłem do wniosku, że po prostu te gumy tak mają i pora na coś porządniejszego.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez piori
                60 - 70 kkm (teraz będę sobie zapisywał przebiegi :P ) i przód jest na "0".
                Może ktoś ma porównanie pod względem trwałości wspomnianych continentali z jakimiś innymi oponkami?
                jak chcesz więcej na nich zrobić to będą to jakieś kiepskie plastikowe opony, to jest niezły przebieg.
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz


                • Zamieszczone przez piori
                  Ja jeżdżę raczej dynamicznie, na wspomnianych Conti przejechałem przez 2 sezony letnie jakieś 60 - 70 kkm (teraz będę sobie zapisywał przebiegi :P ) i przód jest na "0".
                  Może ktoś ma porównanie pod względem trwałości wspomnianych continentali z jakimiś innymi oponkami?
                  mam CSC2 i po 40kkm już było nie przyjemnie, głośnio itp ale do 50kkm dotrwały i mimo, że zaczęły parcieć to nie zwiodły na drodze i cały czas ładnie trzymały, ten sezon był ich ostatnim.
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz


                  • CSC to chyba opona zorientowana trochę bardziej na "sport", więc i mniejsza wytrzymałość nie powinna dziwić.
                    Ktoś ma jakieś doświadczenia Michelin Energy Saver? W testach ADAC są to chyba najwytrzymalsze na zużycie opony z markowych, znalazłem też wiele opinii w portalach typu ceneo itp., że są "niezniszczalne".

                    Komentarz


                    • piori, rzuć okiem na te testy i zobacz jak te opony zachwują się na mokrym :?
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz


                      • piori, jeździłem na Conti ECO3 195/65R15 powiedzmy 3m-ce , jakieś 5 tyś km. Na nich w trakcie deszczu na drugim biegu potrafił się zaświecić ASR - sprzedałem je od razu. Teraz mam drugi kpl. CPC2 i jeszcze ani razu nie zaświecił się ASR. Micheliny Energy Savery to są takie same opony jak Conti ECO3 nastawione na niskie zużycie paliwa, a nie trakcję na mokrym. Jak szkoda, napisał zaglądnij do testów bo na mokrym możesz się mocno zdziwić na duży -.
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz


                        • Moim zdaniem na oponach nie ma co oszczędzać. Wolę zrobić 40-50kkm i mieć poczucie że jak będę potrzebował to mnie nie zawiodą niż 60-70 i żyć złudą że się uda. Wcale nie trzeba mieć dynamicznego stylu jazdy aby zrobić sobie kuku z racji pseudo oszczędności na oponach.



                          CB Harry II ASC + Triflex

                          Pozdrawiam Mirek!!

                          Komentarz


                          • Ok, odwiedliście mnie od tych michelinków, poza tym tanie też nie są.
                            Kolejne wg ADAC pod względem wytrzymałości są Vredestein Sportrac 3 (Hankooki pomijam, miałem kiedyś w innym aucie...) i tak się składa, że te opony wygrały cały ten test i mają najwyższą ocenę na mokrym uchar :szeroki_usmiech Jedynie są nieco głośne, ale jeszcze nie najgłośniejsze, więc może nie będzie tak źle. Cena też ok, więc chyba już wiem co kupię
                            Dzięki wszystkim udzielającym się za pomoc :kufel :kufel :kufel :kufel :kufel

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez piori
                              i tak się składa, że te opony wygrały cały ten test i mają najwyższą ocenę na mokrym
                              nie mam więcej pytań
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz


                              • piori, a tutaj dowody na to że nie są głośne
                                Link - 68 dB to wcale nie najgorszy wynik.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez piori
                                  Kolejne wg ADAC pod względem wytrzymałości są Vredestein Sportrac 3
                                  Mam te opony gdzieś w garażu. Dobre były, ale niestety wyząbkowały i teraz nie da się już nach jeździć jest taki huk, a jest jeszcze sporo bieżnika.
                                  AGR 112KM, 232Nm
                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                  Komentarz


                                  • Witam.
                                    Moje Matadory z 2008 r. dogorywają, więc zastanawiam się kiedy najlepiej (najtaniej) kupić opony letnie? Teraz czy trochę poczekać?
                                    Jakie opony 195/65/15 byście polecili tak do 220 zł/szt.? Jeżdżę spokojnie i mało - ok. 10kkm rocznie.
                                    Czytałem wspomniany w temacie test opon z Motoru 13/2012 i Dębica Presto wypadają dobrze na mokrym, w szczególności aquaplaning. Te parametry mnie najbardziej interesują, zastanawiam się tylko, czy niesymetryczne opony ząbkują szybciej, czy to nie ma żadnego znaczenia? Najchętniej wziąłbym chyba symetryczne opony, żeby w serwisie mi nie popierniczyli rotation czy inside/outside :wink: (co sezon daję do wyważenia).
                                    Ile powinno się użytkować maksymalnie opony? Coś obiło mi się o uszy/oczy, że 5-6 lat. To prawda? Pytam, bo podobnie jak z rozrządem prędzej łapie mnie na pewno czas niż przebieg.

                                    Komentarz


                                    • O Dębicy czy Matadorze nawet nie myśl, dołożysz niewiele więcej i będziesz miał opony najwyższej klasy. Weź np. Continental Premium Contact 5, kupisz już za 225 zł.
                                      Ja kupuję zawsze opony z bieżącego rocznika i jak się nie zjadą do 3 mm bieżnika wymieniam po 6 sezonach razem z zaworami (raz jeden mi wystrzeliło w kosmos podczas jazdy, bo nie wymiałem).
                                      Wyważam dodatkowo 1 raz po 3 sezonach (nie przekładam opon).
                                      Takie mam zdroworozsądkowe podejście, to chyba dobra równowaga między ceną/jakością/bezpieczeństwem.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez autoLamer
                                        oje Matadory z 2008 r. dogorywają,
                                        Tak długo z nimi wytrzymałeś? Szacun dla Ciebie
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz


                                        • Panowie - krótka piłka co brać w 195/65/R15 ? Lepiej index V czy wystarczy H?
                                          Moi faworyci:
                                          Continental ContiPremiumContact 2
                                          Continental ContiPremiumContact 5
                                          Nokian V
                                          Vredestein Sportrac 3
                                          Dunlop SP Sport FastResponse

                                          Komentarz


                                          • CPC5 jak dla mnie. Mam CPC2, ale etykieta mówi, że CPC5 są lepsze
                                            AGR 112KM, 232Nm
                                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                            Komentarz


                                            • cpc5 w rozmiarze 205/60/16H w a6 2,0tdi - po sezonie ok. 55tyś przód zniknął . klient narzekał na słabe trzymanie w zakrętach w zasadzie od nowości. opona po zdjęciu wyginała się w rękach jak jakieś tyfoony.. . ale ona od początku była bardzo miękka.

                                              wspominane wcześniej przeze mnie micheliny w dalszym ciągu ok.
                                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                              GVI 1.4TSI
                                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez igor33c
                                                Lepiej index V czy wystarczy H?
                                                Opona o wyzszym indeksie predkosci zawsze szybciej sie zuzyje.Co do opon to uwazam,ze najlepiej kupowac te sredniej klasy,chyba ze ktos ma nieograniczony budzet to wtedy mozna poszalec.Duzo tez zalezy od tego jak kto jezdzi i jak duzo przejezdza kilometrow.Najwazniejsze zeby nie kupowac chinskiego szajsu.
                                                Respect All,Fear No One!

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez fan
                                                  Opona o wyzszym indeksie predkosci zawsze szybciej sie zuzyje
                                                  nieprawda .
                                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                  GVI 1.4TSI
                                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez igor33c
                                                    Continental ContiPremiumContact 2
                                                    Dunlop SP Sport FastResponse
                                                    Z listy tylko te dwie opony są wg mnie godne uwagi z przewagą tej drugiej, bo mam :szeroki_usmiech

                                                    >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X